Nystart på bloggen

Den största orsaken till varför jag ville börja blogga när jag kickade igång hela "ElliaElisabeth" var för att jag var i ett stort behov av att få utlopp för mina kreativa tankar samt att på något elektroniskt vis kunna känna att tiden inte bara gled ur händerna på mig -en helg kan passera på ett ögonblick men när man sedan har en hög med inlägg i form av text och bilder på vänner och familj att se tillbaka på så blev en simpel lördag något mer förevigad än endast passerad-
Men med tanke på att bloggen ofta står tom så blir det vare sig kreativt eller en samlingsplats för mina minnen och det vill jag ändra på...
 
Den största orsaken till varför jag inte bloggar är för att i samband med att jag valde att radera mitt facebook konto för snart ett år sedan och då inte längre hade en orsak till att sitta med mobilen hela tiden eller placera mig framför en dator så fort tiden fanns så var det som att jag fick det där med "sociala medier" ur systemet och ersatte den tiden med något annat.
En väldigt simpel förklaring men så är det... och det drabbade inte bara bloggen utan jag har gått från att behandla min mobil som en partner som alltid måste vara med mig till att ständigt glömma den hemma när jag lämnar lägenheten och det är knappt så att jag laddar den när batteriet tar slut haha.
 
Och varför jag valde att radera min facebook... well det kan jag skriva om en annan gång.
 
Nåja, summan av kardemumman av denna onödigt långa text är helt enkelt att jag ska göra en "nystart" här på bloggen och försöka "boosta" mig själv genom att ta tiden till att reflektera över dagen, dokumentera det som betyder något för mig och det som jag vill se tillbaka till och minnas dagar då regnet faller, man kom hem med hundskit under de nya klackarna och psyket håller på att explodera pga fanskap till pms.
Lite "mys" och simpelt glitter för själen.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback