Böcker att ha på stranden

Nu är det bara sex dagar kvar och sedan så är det semester-liv på Kreta som gäller, wohoo...
 
Jag och min fina vän Tätzi hade världens längsta och förmodligen nördigaste samtal igår där vi över telefon, i detalj, gick igenom varenda oläst bok som vi båda hade ståendes hemma i våra bokhyllor för att i en väl utvald ordning, försöka komma överrens om vilka böcker vi skulle ha med oss på resan.
 
Ett av våra stora gemensamma intressen är helt klart Urban Fantasy, det har hänt att vi har spenderat dagar tillsammans åt att bara sitta bredvid varandra hemma hos mig i soffan, läsa böcker och sedan bråkat kring vems tur det är att resa sig upp och koka en ny omgång med kaffe, samt att vi springer omkring inne på sci fi bokhandeln i Göteborg så pass ofta att det på riktigt känns som ett extra hem haha.
 
 
Vi kom i alla fall fram till fem böcker som jag kommer ha med mig på resan och som även Tätzi var intresserad av att läsa (vi kommer att låna böcker av varandra) samt att hon också kommer att ta med några böcker som även jag tyckte verkade intressanta.
 
Det kan verka skumt att vi på en semester ska släpa med oss ett helt bibliotek men eftersom vi inte har några andra planer än att endast leva strandliv och ligga på mage i sanden i hopp om att få lite färg så är böcker ett måste!
Förra året när vi var på Mallorca så hade vi med oss ca 7 böcker att dela på, vilket var alldeles för lite för jag läste ut alla på bara 4 dagar och sedan läste om de jag gillade två gånger till  innan vi begav oss hem till Sverige igen.
Det är inte lätt att vara en nörd på semester.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback