Det var ingen mardröm men....

Jag hade världens sjukaste dröm att jag behövde akutopereras pga min blindtarm men läkarna hade infört en ny lag för alla under 30 år och de vägrade sätta kniven i mig förrän jag- med instruktioner på papper, lärde mig virka en solrosmönstrad grytlapp.
Detta var tydligen ett sammarbeta det hade med skolverket som en kompensation för att vi inte fick en mer grundlig utbildning i syslöjd.
- Och med mina icke existerande skills så blev det inte ens en halv grytlapp innan jag dog av blindtarmsinflammation.
 
Idag är det torsdag och min sista lediga dag innan jag ska jobba en hel helg.
Jag hade egentligen tänkt dra till Ikea för jag behöver spana in lite nya mediamöbler men även köpa en bordslampa till sovrummet, men det får tyvärr bli en annan dag för jag känner verkligen att lägenheten behöver en rejäl rensning samt att garderoben med sina en miljon plagg som jag vägrar använda, behöver sig en grundlig genomgång.
 
Jag älskar verkligen att städa och rensa, det finns liksom ingen bättre känsla än att gör sig av med en massa saker. Däremot så måste jag alltid ta en paus och verkligen "hålla till baka" för mitt under rensning så kan jag få för mig att jag inte behöver någon soffa, säng eller köksbord haha.
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback