bloodrights *house of comarre*

"Born into a life of secrets and service, Chrysabelle's body bears the telltale marks of a comarré—a special race of humans bred to feed vampire nobility. When her patron is murdered, she becomes the prime suspect, which sends her running into the mortal world...and into the arms of Malkolm, an outcast vampire cursed to kill every being from whom he drinks.

Now, Chrysabelle and Malkolm must work together to stop a plot to merge the mortal and supernatural worlds. If they fail, a chaos unlike anything anyone has ever seen will threaten to reign."
 
 
Blood rights, oh sweet älskade blood rights...
 
Det finns fem böcker i serien kring House of Comarre av Kristen Painter och jag kommer att skriva ännu en recension sen när alla delarna är avslutade - i skrivande stund så har jag precis läst ut den tredje boken och planen nu är att läsa några andra böcker innan jag ger mig på nästa "house of comarre", för även om jag vill norpa åt mig nästa del och fortsätta sagan redan nu så känns det ändå som en bra idé att dra ut på serien ett tag till... för med handen på hjärtat, jag vill aldrig att dessa böcker med sina fantastiska karaktärer ska ta slut.
 
Första delen, Blood rights är med utan tvekan den mest svårlästa bok jag tror att jag har gett mig på.
I alla fall nu i mogen ålder där jag inte är begränsad på samma sätt som jag var för flera år sedan när jag för första gången började läsa fantasyböcker på engelska.
Kristen Painter har ett unikt sätt att beskriva allt in i minsta detalj vilket gör att böckerna är rätt "mäktiga" och de krävs nästan att man tar sig tiden till att ge varje stund av läsning en timma eller två.
Däremot, när man väl ger sig på andra boken sen så är det som om "koden är knäckt" och med en tydlig bild av vilken roll varje karaktär har, samt hur de olika världarna är uppbyggda och hur spelet i dess politik fungerar så blir det tillslut en alltmer avslappnad läsning.
 
Men som sagt... jag lär skriva mer om dessa böcker sen när hela serien är avslutad.
 
The lacy gold mapped her entire body. A finely wrought filigree of stars, vines, flowers, butterflies, ancient symbols and words ran from her feet, up her legs, over her narrow waist, spanned her chest and finished down her arms to the tips of her fingers.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback