Pastasås på tofu - vegan

Jag tänkte att jag skulle bryta den här vanan av att jag är sämst på att publicera nya inlägg här på bloggen genom att dela med mig av ett superenkelt och simpelt "recept/hack" på hur man snabbt och enkelt kan fixa en god sås -självklart vegansk- att hälla över pastan eller salladen och som är perfekt att ha med sig under en picknick då den är lika god kall som varm.
 
Allt man behöver göra är att köpa sig ett block med tofu!
Jag väljer alltid en redan smaksatt sort av den simpla orsaken att det sparar tid i köket då tofublocket redan har legat under en längre tid i sin smaksättning och verkligen "marinerats".
Därefter så är det bara att hacka upp tofun tills hela blocket är en enda hög av smulor och sedan lägga allt i en matmixer och trycka på "speed" tills dess att tofun har gått från en smulig deg till en krämig sås.
 
 
Jag brukar fördela ett block med 200g tofu som jag har mixat till en sås över, ca 500g pasta, och med tanke på att tofun gör hela rätten väldigt bastant så räcker det till en hel del små men väldigt mättande matlådor att ta med sig till jobbet.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback