nyx highlight & contour pro

den som väntar på någonting gott väntar aldrig för länge...
fast två års väntan på en palett var kanske att ta i haha.
 
Jag vill inte påstå att det var kärlek vid första ögonkast men köpsuget och begäret efter den här paletten har nästan varit ohälsosamt haha, däremot... trots min önskan och det faktum att rockar youtube med sin "kultstatus" bland alla beauty gurus så är det inte förrän nu, två år senare som jag äntligen har spenderat mina cash och faktiskt köpt den.
 
Den största orsaken till varför det har tagit så lång tid för mig är väl mest för att jag redan hade en fullt fungerande palett från Makeup revolution där jag bara hade använt upp två av dess åtta olika nyanser vilket fick gjorde att det kändes som en enorm överkonsumtion att beställa hem något med ytterligare åtta nyanser när dess enda funktion är att karva fram mina icke existerande kindben haha.
 
 
Men nu, hela två år och en tom palett från Makeup revolution senare så är nyx highlight & contour pro äntligen min.
 
Jag är verkligen helt såld på den här produkten och jag tycker helt klart att detta är det bästa alternativet för contouring som jag har testat samt att många av nyanserna är så pass mångsidiga att jag inte ens behöver sträcka mig efter andra alternativ när det kommer till att skugga ögonen och att fylla i mina ögonbryn.
 
Det enda som är lite av ett minus är kanske storleken då den här verkligen tar plats i necessären men samtidigt så lets face it... jag lever knappast något jet set liv och jag kan inte minnas att jag någonsin har släpat med mig en contouring palett någonstans så det faktum att den storleksmässigt är "osmidig" är inget direkt minus för mig personligen.
 
"Define your features like a pro with our refillable highlight and contour palette! Each set includes eight customizable highlighting and contouring shades perfect for emphasizing your favorite features. When it's time to swap out a pan or two you can buy the palette's Pro Singles"
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback