Morgonmys med en doft av greek coffee

“Morning is wonderful. Its only drawback is that it comes at such an inconvenient time of day.”  
 
God morgon världen! Klockan ringde vid 05:00 imorse - tydligen så kände jag mig fett produktiv och ung som en lärka när jag ställde larmet igår- och trots att det kändes lite vemodigt så lämnade jag ändå sängen för att 5 minuter senare återvända och somna om när jag gjorde den brutala upptäckten i köket av att jag hade glömt svänga förbi affären igår och köpa kaffe haha.
 
Så det blev ytterligare några timmar av sömn och när jag sedan vaknade igen, den här gången vid klockan sju så var jag fortfarande trött men tillräckligt utvilad och skarp i sinnet för att komma ihåg att jag faktiskt köpte två paket med grekiskt kaffe när jag på Kreta för några veckor sedan och som sedan dess bara har stått och varit oöppnade på en bänk i köket.
 
Och som en gåva från ovan så rockar den dessutom en högre koffeinhalt än vanligt kaffe, score!!
 
 
Förhoppningsvis så blir det en produktiv dag today.
Jag och min partypingla Joen ska dra till Ikea (joen följer bara med för att jag har lovat att bjuda han på lunch) för jag behöver spana in och förhoppningsvis även köpa lite inredning till mitt badrum som verkligen är i ett behov av lite upprmärksamhet samt att jag även behöver köpa två sänglampor för när jag vaknar upp sådär mitt i natten som jag gör ibland av att jag hör konstiga ljud så vore det trevligt om det fanns en lampa att tända precis vid sängen så man vet om det är dags att fly från en potentiell mördare eller om det bara är katterna som stökar runt.
 
Så jao, IKEA it is.
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback