Memento mori

Alltså jag kan verkligen inte sova när jag är ledig.
Som mest så får jag ihop fyra timmar sömn och sedan så är det bara att lämna sängen och låtsas vara morgonpigg - vilket jag absolut inte är men att gå tillbaka till sängen och sova vidare... nope det går inte, jag har försökt några gånger men antingen så ligger jag där och blundar samtidigt som hjärnan går på högvarv eller så känner jag mig bara löjlig som ligger och "fejk sover" för mig själv.
Min kompis Therese däremot (som har sovit över hos mig sedan i torsdags) hade förmodligen sovit så pass länge att hon tillslut svalt ihjäl om hon hade levt på en tid utan mobil alarm, snooze och vänner som börjar sakna henne när fjorton timmar av oavbruten sömn har passerat.
 
Nåja... detta är sista dagen av ledighet innan det blir jobb igen.
Är det konstigt att jag längtar tillbaka till mina nattpass bara för att sedan kunna sova riktigt länge när jag kommer hem sen?
 
 
För att "avsluta" ledigheten på ett bra sätt så blir det först en kaffe på torget med min fina Therese innan hon måste iväg och jobba.
 
Nu ses ju jag och Tessan hela tiden och vi bor liksom en liten promenad ifrån varandra så det är inte speciellt dramatiskt att vi nu går skilda vägar och att hon efter sin fem dagar långa sleepover hos mig, nu ska börja bo i sin lägenhet igen but still... hahah, jag kommer sakna henne.
Våra jobb scheman "klickar" inte alls den här veckan så även om hon hade stannat några nätter till så hade vi seriöst inte sett varandra eftersom jag har nattpass och hon jobbar dag.
Så ja... det hade blivit en Tessan-fri vecka oavsett om hon hade sovit här eller inte.
 
Efter min kaffe med Therese och det är dags för henne att åka till jobbet så ska jag hoppa på en spårvagn in mot stan.
Mina tjusiga pinglor till vänner (Sara och Björn) har nämligen bjudit över mig på middag.
De kommer bjuda på "klassisk husmanskost -vegan style" så jag är riktigt nyfiken!
 
Det blir en lugn men underbar dag.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback