virus

Uhh... började dagen med att ringa jobbet och sjukskriva mig, därefter så satte jag mig vid datorn och googlade "kan man dö av förkylning" vilket visserligen må låta dramatiskt men det är svårt att känna sig som en stark power woman klockan sju på morgonen med täppt näsa, illamående, huvudvärk, feber och frossa...
 
Nu några timmar och ett par alvedon senare så mår jag fortfarande dåligt men jag känner mig i alla fall inte illamående längre.
 
Jag brukar alltid "romantisera" hur jag tror det ska vara när man blir sjuk.
I mitt huvud så tänker jag att man gosar ner sig bland filtarna i soffan, ser på tv, dricker te och äter varm soppa.
 
Men i själva verket så är hjärnan helt friterad efter en sömnlös natt där man bara har legat och snorat och ältat sig att det inte går att fokusera på teven och man är dessutom för öm i kroppen för att kunna ligga ner och att sitta upp gör precis lika ont.
Och det där med att dricka te och äta soppa... ja det må låta mysigt men efter en skål soppa och två koppar te så måste man plötsligt släpa sin sjuka kropp upp ur soffan och vandra 8 meter (som känns som 8 kilometer) bort mot toaletten för att kissa 69 gånger.
Så nej, att vara sjuk och ändå ha det lite mysigt funkar inte, istället så är man bara uttråkad och kissnödig.
 
Mvh... en mycket förkyld kvinna.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback