Tisdag i all dess trötta glory

Alltså, jag har nog haft världens roligaste samtal med synsam via telefonen idag.
Det hela började med att jag ringde för att kolla om jag smidigt kunde göra en beställning på nya endagslinser utan att komma till själva butiken -Något som jag verkligen vill undvika för let me tell you guys, att gå till optikern är som att gå till apoteket, dvs att det kryllar av gamla tanter som har satt sina krokar i varenda personal (trots att det finns ett kö system med nummerlapp)  och oavsett hur simpelt deras ärende än må vara så tar det fyra säsongen av Prison Break innan man själv får någon hjälp-
 
Anyway... jag ringde till synsam och försökte göra en beställning vilket först visade sig vara lite knepigt för även om det gick att beställa via telefon så krävdes det tydligen att jag ändå skulle komma in samma dag och lägga en handpenning som ett slags "löfte" att jag inte bara kommer skita i att hämta ut linserna sen när de väl anländer till butiken i slutet på veckan.
 
Och just som jag gjorde mig redo för att bita i det sura äpplet över dagens utmaning och detta i-lands problem över att jag ändå -trots beställning via telefon- skulle bli tvungen att åka till synsam och köa bland alla pantertanter för en liten symbolisk summa i handpenning, så rasslade det plötsligt  till i luren och jag hör hur tjejen från synsam med förvånad och även lite ursäktande ton säger "Du.. jag beställer linserna till dig i alla fall utan att du behöver komma in idag, så kan du bara betala sen när du hämtar ut dom om några dagar. För jag står här vid datorn och kollar på ditt recept och wow... snälla, ta inte det här på fel sätt men med dina synfel så är du nog alldeles för blind för att du bara skulle strunta i att hämta ut dom"
HAHAHA alltså jag dör... så jäkla kul.
 
Min kollega på jobbet däremot och som var i samma rum som mig när jag ringde kände sig "förolämpad å mina vägnar" men jag bara skrattade.
 
 
Annars så har det inte hänt så mycket idag.
Efter sex nattpass och flera timmar i övertid på grund av personalbrist så tog jag denna lediga dag med planer kring kompishäng och en tanke kring att baka veganska semlor och ställde in ALLT!!! det enda som lockade var en tanke om att sova för att sedan inte vakna igen.
 
Tyvärr så är jag också vuxen så när kvällen sen kom rullande så blev det till att överge sängen för att laga lite mat och betala räkningar. - Därefter så återgick jag till att vara barnslig och satte mig framför teven och mitt playstation i några timmar där jag mest hade ångest över alla gånger som jag dog på GTA haha.
 
I slutet på den här veckan däremot... då händer det roliga grejer... jag ska till Malmö, bo på tjusigt hotell, vara nörd på scifi mässan och när jag sen återvänder till Göteborg igen så blir det party för första gången på sjukt länge. Det kommer även bli lite restaurangbesök och bio <3
 
Jag längtar verkligen!
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback