frisk och kaffesugen

Jag känner mig som en nysläppt fånge, redo att lämna lämna ifrån mig min svartvit randiga dräkt och sluta skaka galler...
 
Efter att ha legat hemma sen i torsdags och mått dåligt med någon form av förkylning/influensa så har livet nu äntligen blivit lite mer behagligt.
Jag hostar fortfarande och näsan är lite snuvig men all smärta verkar ha lämnat min kropp och förkylningsblåsorna i munnen som verkligen bidrog med mest smärta är nu helt borta (fun fact: aftex som är en pissdyr kräm på apoteket och till för att bota förkylningsblåsor hjälte inte alls, däremot så fick jag ett tips på nätet om att zendium tandkräm var the shit och guess what?... 20 kr för lite tandkräm som jag sedan sköljde hela munnen med och livet blev plötsligt prima ballerina)
 
Det första jag gjorde när jag vaknade idag var att ställa undan tekokaren och slänga min nu tomma förpackning med grönt mint te -förkylningarnas dryck- och istället koka min första kopp på länge med bläcksvart kaffe!
Därefter så bytte jag lakan i sängen eftersom den förmodligen bär på mer influensavirus vid det här laget än vad jag gör och sedan så öppnade jag balkongdörren för att vädra ur lägenheten samt drog upp alla persienner.
 
Det kändes både uppfriskande samt lite lagom filosofiskt när jag upptäckte att solen sken :)
 
 
Min lilla Sailor Moon <3



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback