Scifi mässa

Under de helgpassen då jag jobbar nätter så brukar det under dagarna inte direkt finnas något större utrymme för nöjen, oftast så sover jag bort de ljusa timmarna eller använder dom till att sköta hemmet med tvätt och städ, men idag så blir det till att snåla med sömnen *kämpigt men totally Worth it* för vid klockan 14:00 så bär det av mot sci fi mässan.
 
Jag hade egentligen tänkt hoppa över mässan det här året i Göteborg eftersom jag redan har varit på den rätt nyligen när jag och papi drog till Malmö för bara några veckor sedan under deras 20 års jubileum, och några få månader innan dess så var vi på mässan igen fast då i Helsingborg -ja jag vet, vi är nördar- men eftersom Tobin Bell (känd från skräckfilmen Saw och dess uppföljare) kommer till Göteborg nu så bara måste jag gå!
 
 
Min papi har väntat på det här ögonblicket sedan 2004 när första Saw filmen kom, dvs att varje år så nämner han Tobin och pratar om hur coolt det hade varit ifall han dök upp som gäst på mässan, och nu kommer han... hahah.
 
Like hell no att jag tänker missa detta haha, det här måste jag se!
Det ska dessutom bli sjukt spännande att träffa mannen som har satt skräck i mig sedan jag var 14 år och vars film var den första skräckfilmen mina föräldrar någonsin nekade mig till att se utan vuxet sällskap, och det här kommer från ett barn som växte upp med blodsplatter och vampyrer på VHS haha.
 
Sedan så måste jag ju även norpa åt mig lite nya comics borta vid seriehörnan.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback