Ett liv bland lådor i plast

Jag flyttade på två stora paket med makaroner igår som stod i mitt skafferi och insåg till min fasa att bakom dessa paket så gömde det sig en hel värld i form av 900 burkar med kikärtor, 5000 paket med krossade tomater och säkert tillräckligt många burkar med kokosmjölk light för att kunna återuppföra den där scenen från Snow White and The Huntsman när den onda drottningen badar i en pool fylld med någon form av laktosfri mjölk.
 
Och jag vet inte ens varför jag blev så förvånad över att jag levde som en doomsday hoarder när mitt skafferi alltid har varit en krigzon där varor bara trycks in och glöms bort, för att de tillskillnad från kylvaror, knappt har ett bäst före datum och inte behöver hanteras med ömhet och kärlek...
 
Anyway... mina 5000 paket med krossade tomater (in reality så var det väl typ 8 paket) var i alla fall den sista droppen som fick min OCD-bägare att rinna över, så det första jag gjorde efter frukosten var att dra till ÖoB där jag genast införskaffade en hög med lådor i olika storlekar för att på så sätt kunna organisera med ett mål om att få ordning omkring mig och stolt kunna känna att jag hade lämnat mitt hoarding liv bakom mig.
 
 
 
 “Your home is living space, not storage space.”  



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback