Shanghai

Min kära papi var på arbetsresa i Kina under ett par dagar och när han kom hem förra veckan så hade han med sig några presenter till mig.
 
 

Jag fick en söt pandakudde och två snöglober, en över tre kända byggnader i Shanghai och en med pandor.
Jag samlar nämligen på snöglober, det började som en typisk souvenir-grej jag köpte till mig själv varje gång jag reste men under åren så har folk börjat köpa till mig vilket jag uppskattar och nu så är mitt mål att jag ska ha så många glober jag kan få tag på från olika delar av världen.
Jag brukar sätta små lappar på undersidan av globen och skriva datum då jag fick dem och av vem.
Och på dom som jag själv har köpt så skriver jag någon rad om själva resan eller vad den symboliserade.
 
Och gällande Kina, Jag tror även jag har nämnt det en gång tidigare i bloggen att för några år sedan så bodde mina föräldrar i Kina och vid två tillfällen så åkte jag till Shanghai för att hälsa på dom :)
Men det kanske är något jag kan skriva om vid ett annat tillfälle.
 
Och som ni såg på bilderna ovan så envisades den här lilla hårbollen med att vara med på varenda bild haha.
 



Kommentarer

Vad kul att du antecknar på undersidan av dom och det är jättebra för att komma ihåg. Haha vilken rolig katt du har :-D Kramis

Så fina presenter!

Jättefina presenter :)

Svar: :)
elliaelisabeth.blogg.se

Hahaha så söt kattbild!


Kom ihåg






Trackback