Jag kan inte säga nej.

Haha jag skäms lite varje gång som jag bloggar och skriver att jag är nyvaken när det liksom är mitt på dagen eftersom det då låter som att jag är en lat och omotiverad människa som inte vill "ta vara på dagen" men för att lite snabbt "förklara" mig så är det så att jag är en nattarbetare vilket innebär att jag jobbar från 21:00-07:00 och då brukar jag sova från 08:00 när jag kommer hem och fram till ca 14:00.
Med andra ord... jag är inte bosatt i sängen utan ork, jag lever bara efter samma schema som zombies, vampyrer och andra övernaturliga och bleka ting.
 
Idag så ska jag dessutom börja några timmar tidigare då det är lite brist på personal vilket känns helt okej då jag ändå har hunnit sova ut och känner mig pigg, däremot så har jag en tendens till att alltid tacka "ja" till att jobba extra när jag är helt nyvaken och chefen ringer haha.
Han hade liksom kunnat fråga om jag var intresserad av att äta en krukväxt och jag hade förmodligen, tre minuter efter att man precis har lämnat drömarnas värld och är lite dimmig i huvudet, tackat ja till det med.
 
Jag vet inte hur många gånger som jag plötsligt har "piggnat till" efter att jag precis har avslutat ett samtal med min chef och tänkt "åhhhh neeeeeeej" när jag inser att jag har lovat att komma in några timmar tidigare och den där förhoppningen om ett varmt bad innan mitt nattpass och en tripp till solariet inte längre får plats på menyn av "shit i want to do innan jag måste jobba i tio timmar helt själv mitt i natten" 
 
Oh well...
Mitt nyårslöfte ska nog bli att sova med mobilen liggandes i ett annat rum.
Jag är inte kapabel till att göra smidiga beslut när hjärnan fortfarande existerar i en slags värld där katter är härskare och jag är nygift med Dr Phil.



Kommentarer

Hahahahaha ja tack, jag vill gärna äta en krukväxt! Underbart!!


Kom ihåg






Trackback