åhh sweet mother of IKEA

Det börjar hända saker här hemma på inredningsfronten *äntligen*.
 
För några dagar sedan så kom mitt barbord som jag beställde på nätet och i torsdags så gjorde jag en tripp till Ikea för att spana in en mediamöbel som jag hade haft mina ögon på ett tag nu men som tyvärr inte levde upp till mina förväntningar :(
 
Själva möbel designen var jättefin och verkligen allt som jag hade hoppats på, däremot så var färgerna så långt ifrån vad färgkartan på hemsidan visade så nja... jag tänker inte ställa mig och måla om en helt ny möbel på 3000 kr för att den ska passa in i lägenheten.
 
Men trots besvikelsen så kom jag i alla fall hem från IKEA med inte bara ett utan TVÅ nya soffbord -super simpla och de väger typ 1 kilo per bord haha- vars färg skulle utgå ur sortimentet så de kostade bara 49 kr styck... helt galet. Och det låter kanske mycket med två soffbord men de är designade för att man ska kunna stapla dem på varandra så det ser ut som ett och samma bord vilket gör dem smidiga när man har mycket folk över.  
 
Så jao... det rullar på! ett nytt barbord och två nya soffbord har den här veckan lyckats producera fram, inte illa!
 
Nästa vecka (förmodligen på tisdag) så hoppas jag på att jag ska kunna komma iväg till IKEA igen och lägga vantarna på den här kombinationen:

Som jag nämnde i texten ovan så fick jag släppa tankarna på mitt förstaval av media möbel men den här är precis lika fin och om sanningen ska fram, betydligt smidigare och förmodligen inte lika intressant för katterna att klättra på som den andra möbeln hade varit haha.
Den har även tillräckligt med utrymme för att jag ska kunna ställa undan alla mina filmer/playstationspel så att jag äntligen, efter flera år av ånger- kan slänga ut mitt sjukt fula och billiga vitrinskåp från Jysk som jag köpte till min förra lägenhet i ett desperat "ehh jag behöver stora möbler så det slutar eka i min lilla etta till lägenhet". 
 
Jag längtar verkligen tills detta är gjort så att jag kan börja "ro om mig" här hemma, Jag trivs verkligen jättebra i mitt sovrum och i köket men som jag nämnde vid ett tidigare inlägg... vardagsrummet är verkligen "hjärtat" av lägenheten när man har vänner över och då är det tråkigt när sällskapsrummet där man hänger, har filmkvällar, festar och spelar playstation endast har en soffa och ett klösträd haha.
 
home is where the heart is



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback