Grattis Josephine

Idag fyller min goth pingla Josephine år.
Vi har varit vänner sedan 2009 och träffades för första gången på en slags "fritidsgård" för alternativa/manga intresserade där man mest vandrade fram och tillbaka i korridorerna, tittade på anime och försökte undvika en brud från Härlanda som också alltid var där och som hade en slags ovana att bita folk i armen.
Random note to readers: mig bet hon i magen en gång, jag var så paff att jag inte ens klappade till henne.
 
Första gången däremot som jag och Josephine faktiskt hängde med varandra utanför "fritidsgården" var när någon alternativ emo kille från skåne -kan däremot inte minnas vem- och som var relativt känd på en sida som hette "bilddagboken" och som både jag och Josephine var sådär pinsamt kära i,  skulle komma till Göteborg och ja... vi pratade ihop oss och åkte sedan in till stan där vi hängde i typ 7 timmar i hopp om att vi eventuellt kunde stalka honom. (att han hade pojkvän och inte alls var intresserad av tjejer brydde vi oss inte om)
-det där med att stalka killar var för övrigt något som jag och mina vänner på den tiden ägnade oss ganska mycket åt. Jag och en annan vän (Ida) sprang tex efter en kille under en hel sci fi mässa och smygfotade han eftersom han kunde ha varit Sveriges version av Bill Kaulitz (sångaren i emo bandet tokio hotel).
Jag kan nu idag ta ansvar för mina handlingar och erkänna att ja... detta beteende var ganska så oacceptabelt.
 
Anyway.... emo killen från Skåne såg vi aldrig skymten av men vänskapen mellan mig och Jossan bestod <3
Och nu flera år senare så är vi fortfarande vänner.
Och Josephine är ett helt år äldre... haha!
 
 
“Did you see him? I know the photo was grainy, but he looks like one of those death metal goth heads, or whatever they’re called. All dressed in black with long hair

I took umbrage at my mother describing my boyfriend this way. John was the Lord of the Underworld. How else was he supposed to dress?” (meg cabot- underworld)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback