Huvudvärk och nattarbete

"And God said, 'Let there be light' and there was light, but the Electricity Board said He would have to wait until Thursday to be connected."
 
Det är torsdag och förutom att jag rockar mitt sista nattpass på jobbet innan min semester kickar igång så headbangar jag dessutom en huvudvärk från Mordors eldar <--- lord of the rings referens.
 
Med andra ord så känns det inte speciellt härligt att jag har kroppen fylld med icke fungerande migränmedicin när jag ska vara ensam på jobbet och förväntas vara ansvarsfull fram till klockan 07:00.
 
Men jag ska inte klaga, huvudet må värka men jag älskar verkligen att jobba natt.
Det kan kännas lite kämpigt ibland att jag inte lever efter samma dygnsrytm som mina nära och kära men min återhämtning efter jobbet blir så mycket bättre när jag går direkt från jobbet och till sängen.
Förr när jag jobbade dag så var det så otroligt kämpigt att ta sig upp ur sängen på morgonen eftersom jag alltid somnade så sent och när jag sedan slutade jobba och förväntades vara social med vänner och familj så var jag som en zombie i skallen och det där med att "umgås" kändes tråkigt nog bara som en börda.
Nu däremot så går jag hem från jobbet och lägger mig och när Power puff pinglorna i mitt liv sedan slutar jobba mitt på dagen så kan jag mötas upp med dom, utvilad och pigg.
 
Nä... nu ska jag dricka brun sörja och boosta skallen med koffein!
 
 
side note: Jag bad min mami som var på marknad förra helgen köpa nya foppatofflor till mig att ha på jobbet och gärna några som stack ut lite eftersom alla mina kollegor använder crocs och det lätt händer att man råkar låna varandras. Well, hon gick all in haha <3



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback