embrace your roots

Om jag hade brytt mig så hade det verkligen varit på tiden att jag färgade håret för snacka om att jag rockar en flera centimeter lång utväxt i klassisk "råttfärg" som om det vore en trend värt att fira...
 
Men eftersom jag inte bryr mig och inte heller tänker göra det på väldigt länge så är det utväxt som gäller!
 
Jag har verkligen tagit mig igenom alla hårfärger som diverse kartonger proppade med kemikalier har att erbjuda och jag är numera en följare av den icke existerande -embrace your roots- rörelsen, vilket innebär att håret är the way it is och om jag någon gång ibland vill kleta i en vegansk pastellfärg från Manic Panic och ha en roligare look i någon vecka innan den försvinner ner i avloppet efter en lång dusch så kan jag göra det, men i övrigt så är det såhär livet får bli... ljust med en sväng av naturligt mörker and thats it.
(förhoppningsvis så kanske jag når en punkt där utväxten är så pass lång att jag kan börja låtsas att detta är någon form av ombre look)
 
Jag är ännu ung men någon gång i framtiden så hade det varit trevligt med ett helt huvud fullt med det naturliga hår som universum gav mig.
 
 
Däremot så tänker jag köra med en liten dubbelmoral och ändå hoppas på att min semester på Kreta nästa vecka bidrar med några nyanser av solblekta hårstrån.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback