Ice Queen

Jag vet inte varför, men när min kompis Anna i början på förra veckan frågade mig om jag ville åka skridskor till helgen och även träffa hennes nya pojkvän (underbar kille) så svarade jag genast "ja" och drog snabbt med Therese i planerna med ett löfte om att jag var as grym på skridskor och att hon kunde hålla i mig ifall hon var rädd för att ramla.
 
Varifrån detta självförtroende kom det vet jag inte, men jag hade ett så starkt och enligt mig "färskt" minne av att jag åkte skridskor för bara något år sedan med en tjej som heter Jennifer och att jag var en naturtalang på konståkning.
Well... med tanke på att jag inte har träffat Jennifer sedan gymnasietiden 2009 och hon sedan dess har hunnit gifta sig och fått tre barn så ehhh... ja det var väl kanske inte speciellt nyligen som jag senast stod i en ishall haha.
Ops...
 
Ja någon mästare på skridskor var jag absolut inte fast åh andra sidan så ramlade jag inte heller haha.
 
Det var verkligen så himla mysigt att åka skridskor och det var jätte kul att få lära känna Emil.
Vi tog även en paus från isen en stund och satte oss vid en bänk där vi tog upp matlådorna, sedan blev det 15 minuter av härligt "middagstjöt" samtidigt som vi drack kaffe, åt kalla pankakor med sylt och kalasade på lite bullar. Snacka om helgmys!
 
 
 
 
 
 
Tyvärr så jobbar jag rätt mycket den här veckan så någon repris av lördagens aktivitet blir det inte men nästa vecka så ska jag och Therese dra till Ruddalen igen för att åka.
Vad kul det är när man upptäcker något nytt som man gillar.
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback