Deadlight - Director`s cut

"Set in an apocalyptic 1986, you play Randall Wayne, a lone survivor searching for his loved ones in the ruins of Seattle. Through tense platforming and deadly encounters with the undead, known as ‘shadows’, you’ll either fight using scarce resources, or navigate the environment to run and hide from them"
 
 
 
Det enda jag visste när jag köpte Deadlight var att det var ett zombiespel, thats it! Så jag blev verkligen förvånad och till en början -om jag ska vara helt ärlig- ganska så besviken när jag såg själva designen.
 
Jag är så van vid spel där allt ser ganska så realistiskt ut (tex Witcher, Uncharted, Mad max mm) att Deadlight med sin comic book style kom som en överraskning jag inte riktigt ville jubla över.
Men när jag väl gav spelet en chans och tog mig tiden till att släppa det faktum att detta inte var som ett avnsitt från The Walking Dead utan mer som en nostalgi tripp från den tiden då man spelade simpla game boy spel, så började jag uppskatta Deadlight allt mer.
 
Varje bana/kapitel är jätte kort vilket uppmuntrar en till att spela varje chans man får.
Med spel som Witcher eller GTA så kan man "köra fast" vid områden/uppdrag mm och ibland tar det timmar av spelande för att komma vidare men med Randall Wayne i Deadlight så kan man komma sjukt långt på bara 30 minuters gameplay.
 
Det är riktigt underhållande och jag kommer nog börja leta efter liknande spel för ps4 att hålla mig sysselsatt med under de dagar som jag bara vill bränna lite tid och inte fördjupa mig i något avancerat.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback