14:00 men här är det tidig morgon

Klockan börjar närma sig 14:00 men för mig så känns det mer som en tidig gryning.
Det blev riktigt sent igår haha.
 
Therese kom förbi sent på kvällen (det blev en väldigt spontan sleepover) efter att ha gått av sitt arbetspass vid klockan 22:00.
 
Vi körde en lazy friday och beställde lite pizza som vi åt till fantasyfilmen Gods of Egypt, därefter så "snubblade" vi in på något sjukt program om crazy cat ladys med 1000 katter, en mamma som köper varje docka hon ser på second hand butiker för att hon måste"rädda dom" vilket inte bara fyller upp hela huset med begagnade dockor -hon har dessutom spenderat hela familjens pengar och sparkonton.
Och sist men inte minst... en svart man som bara umgås med medlemmar i KKK ...ehh?...
 
Jag tror klockan var runt 04:00 när vi väl bestämde oss för att det var dags att sova haha.
 
 
 
Therese sover fortfarande eftersom hon ska jobba natt idag, jag har däremot fått stränga order att väcka henne vid klockan 15:00 och inte låta henne somna om haha.
Det låter kanske som ett lätt uppdrag men det är det inte, att väcka Therese i vanliga fall innebär att att man först skakar lite på henne vilket leder till att hon först sätter sig upp i sängen.
Sedan så ger hon ifrån sig världens leende, säger "jag är vaken" och ser jätte pigg ut.
Därefter så puttar hon undan täcket, börjar resa sig upp ur sängen och säger "jag ska gå ut och ta en morgon cigg" vilket leder till att jag säger "okej" och lämnar rummet.
Men det blir aldrig någon morgon-cigg för sju sekunder senare så ligger hon nerbäddad igen och sover som om någon har drogat henne.
Och när det väl har skett... ja då går det fan inte att väcka människan.
Med andra ord så får man ett försök, thats it... sedan så är det bara att säga "bye bye" till dagens planer för hon är död för världen haha.
 
Så innan det blir dags för att bråka med Tessan och John Blund så tänker jag njuta av min kopp med kaffe.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback