mitt liv som en bacill

Uhh... om jag trodde att jag var sjuk igår så är jag helt klart döende idag.
Somnade igår med en känsla av att det började kännas bättre eftersom illamåendet hade lagt sig och att detta "virus" jag bar på förmodligen inte var mer än en djävulsk förkylning som lätt kunde botas med en god natts sömn.
 
Well... tolv timmar senare så vaknade jag och mådde värre än någonsin toppat med att jag idag även har kräkts fyra gånger (vilket får mig att tro att det är influensa jag lider av och inte förkylning)  plus att hela min mun är full av förkylningsblåsor som både värker och gör så att tänderna "kliar".
Så med risk för att låta fruktansvärt gnällig så måste jag ändå påstå att precis allt känns eländigt just nu.
 
Ohh och en sak till, wtf liksom... Jag får näsblod varje gång jag använder min nässpray, en lösning hade iof kunnat vara att låta bli nässprayen men we are liksom in this together.
 
Jag har typ en hel lista på saker som jag hade kunnat skriva här på bloggen bara för att verkligen måla upp en tydlig "det är synd om mig" bild men någonstans mellan "jag kan inte äta något för blåsorna i munnen gör ont" och "jag kände mig yr i huvudet så jag glömde spara allt jag hade spelat på playstation" så inser jag själv hur vek och löjlig jag börjar låta haha.
 
Så summan av kardemumman...
Det suger att vara sjuk och när detta äntligen är över så tänker jag påbörja ett nytt liv handsprit, skyddsdräkt och munskydd.
 
1. avoid populated areas at all costs.
2. If you come in contact with other people, assume they have it.
3. the virus can survive on surfaces up to 24 hours so never touch anything that is not disinfected.
4. the sick are already dead and they cannot be saved. Easy enough, huh?...



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback