Juice

Fy skäms på mig!... jag fick en juice maskin av mina tjusiga pinglor till vänner -Sara och Björn- för flera månader sedan som jag bara använde en gång i oktober förra året innan den snabbt hamnade bakom ett bortglömt skåp under skafferiet.
 
Men efter en rejäl städning i köket igår så uppenbarade den sig plötsligt - likt Jesus under påsken- och det första jag gjorde var att offra min kära ananas, fyra morötter och ett äpple.
 
Resultatet blev verkligen helt otroligt.
Första gången jag använde juicemaskinen (efter en låååång festnatt till firandet av Halloween) så var jag
-med handen på hjärtat- rätt bakis och förmodligen lite för off i huvudet när det kom till att förstå mig på hela maskineriet haha.
Det flög liksom juice och skal överallt samt att jag inte riktigt tänkte på vad jag stoppade i och hur bra det passade ihop. Och i slutändan så stod jag där med en mörkbrun och grumlig vätska som jag sedan utmanade min vän Tätzi på att dricka i utbyte mot hundra kronor. Ahh alla dessa minnen hahah...
 
Ett neon färgat ananasparty blev det i alla fall den här gången, tack och lov, med en frisk och syrlig doft.
Det blev ett glas för min del, resten hällde jag upp i en rostfri iskubsform som jag sedan ställde i frysen.
Jag tror nämligen att två isbitar av denna dryck blir perfekt att slänga ner i mixern sen när jag behöver extra vätska i mina smoothies som jag alltid dricker innan mina nattpass, när jag kör mina kvällspromenader på väg mot jobbet.
 
 

Ananas - Tack vare dess vätskedrivande funktioner hjälper ananasen våra kroppar att eliminera överflödiga kroppsvätskor. På så sätt avlägsnas flera restgifter som ansamlats i kroppen
Morot - bearbetade morötter (tex juice) stärker till exempel tänder och tandkött, förbättrar blodtillförseln till dessa områden och förebygger att bakterier fastnar på tänderna.
Äpple - Äpplen har en milt lugnande effekt tack vare sitt innehåll av fosfor. Det är en god idé att njuta av ett äpple när du behöver varva ner eller  innan du går till sängs för att förebygga problem såsom sömnlöshet.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback