easter has been canceled! they found the body

...kickar igång inlägget med ett quote från Jim Butcher :p
 
Trots att våren svek oss med sin plötsliga monsunsäsong så spelar det ingen roll, ord kan inte ens beskriva hur mycket jag längtar efter årets Påskfirande!
 
På lördag så drar jag och mina bedårande vänner Tätzi, Joen Sweetheart och Alex hem till mina föräldrar, där det blir Påskfirande deluxe med god mat och massa bubbel.
Det ska verkligen bli så himla mysigt.
Vi var alla hemma hos mina föräldrar förra året strax innan nyår och tackade av julen med lite god mat, och det ska bli kul att få umgås alla tillsammans igen även nu under Påsken.
Joen är dessutom en veteran för det här är nog fjärde året tror jag som han firar tillsammans med min familj.
 
Ahhhh PÅSK IS IN THE AIR!!!
 
 
 

Gav mig även på min låda nere i källaren som är fylld med pynt och tog upp den till lägenheten för att dekorera lite och fylla båda mina hönor fulla av godis som barnen i trappuppgången kommer att få när de knackar på.
Jag tror jag är rätt populär nu efter Halloween när jag köpte upp en halv godisbutik och sedan lät barnen ta flera nävar fulla av godis ^^
 
Jag minns hur det var när jag var liten och man gick runt som påskkärring och knackade dörr haha, det fanns några hus i området som man alltid undvek för av dom så fick man bara frukt, och ibland så tröttnade man på att gå runt och då gick man bara ett varv till vid alla hus där man redan hade fått godis och låtsades som att man inte alls hade varit där för bara en halvtimma sedan, utan man hävdade att det måste ha varit någon annan.
-vilket kanske inte var den bästa strategin med tanke på att jag växte upp i ett litet område där ALLA kände ALLA haha, lite svårt att låtsas vara anonym då ^^



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback