snart ledig och en feeling av uhhh...

Todays mood: frusen och eventuell bihåleinflammation.
 
Jag älskar verkligen alla dessa fantastiska människor som finns i mitt liv och som ständigt förgyller min vardag men herregud vad äckliga vi alla är just nu.
Det är som att vi lever ett slags "sekt-liv" där man måste vara snorig, slemmig i halsen eller hes för att få vara medlem för i veckor nu så har vi gått runt och varit smått döende haha.
Vi sitter liksom och fraktar runt handspritsflaskor mellan varandra samtidigt som vi pratar om våra liv, hur dagen har varit och titt som tätt så måste någon ursäkta sig från gruppen för att sedan gå till badrummet, låta som en elefant i samband med att man snyter sig i lite papper, för att sedan tvätta händerna och på nytt be om den rosa flaskan med handsprit från apoteket som numera säljs i en doft av hallon.
 
Det är en trevlig men ond cirkel av vänskap där man liksom aldrig får en chans till att bli frisk eftersom vi i omgångar ständigt smittar varandra.
 
Anyway, trots mitt sjukliga tillstånd så rullar livet på...
Imorgon så är jag ledig vilket ska firas med god mat tillsammans med en (förkyld) vän på en nyöppnad mexikansk restaurang.
 
Egentligen så borde jag nog stanna hemma och knapra på ingefära men inget känns så miserabelt som att erkänna att man är sjuk.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback