throwback thursday - All that bling

Throwback thursday.
Torsdagens tema: Piercings!
 
Oh lord, alla dessa piercingar... 
Det började med en näspiercing när jag var 16 år och som jag fortfarande älskar, själva ringen sitter inte längre i nosen men hålet är kvar och någon gång ibland när när jag har lust och vill så rockar jag en liten diamant i högra näsvingen. 
 
När jag sedan fyllde 18 så gick jag loss på riktigt haha.
*Navelpiercing, septum,ytterligare en piercing i andra näsvingen, industrial två gånger i högra örat - fick göra om det för att jag spräckte örat genom att jag på något sätt skadade mig när jag vände på mig i sömnen, det läkte däremot inte speciellt bra och att sedan pierca det på nytt var allt annat än smart och det läkte aldrig så jag fick ta ut den.
Ett antal piercingar i öronsnibben, ögonbrynet, läppen, my boobies- tog däremot ut dem efter bara en månad för jag var så otroligt nojig över att de skulle synas genom linnet haha.
 
Mina sista piercingar var mina dyraste, nämligen två anchors i vänstra armen... tror de kostade runt 1000 kr att göra + att jag ständigt tappade de små "plupparna" så jag fick regelbundet köpa nya på nätet och sedan gå till en studio för att få dem fastskruvade igen.
- Att göra mina anchors var inte alls smärtsamt, däremot så fastnade jag i precis allt hela tiden och det gjorde så fruktansvärt ont. 
På mindre än en vecka så blev jag av med båda två, den ena förlorade jag när jag var med min kompis Jenny på ett cafee och fikade, Jenny satt bredvid mig och när hon reste sig upp för att hämta mer kaffe så hade min ena piercing fastnat i hennes stickade tröja och när hon reste sig upp så slets den ur huden. 
(trodde jag skulle svimma för det gjorde så ont och hela Haga hörde mig skrika), den andra piercingen förlorade jag på nästan samma sätt.
Jag gick förbi mitt fönster hemma i lägenheten, fastnade med piercingen i gardinen och den drogs ur huden, däremot så gjorde det inte alls lika ont som med Jenny och hennes mördartröja haha. 
 
Ett litet kollage, typ 90% av allt jag redigerade i photoshop på den tiden var bilder på mina piercingar som jag sedan lade upp på helgon, en sida för alternativa... #emolife
 
 
 
 
Nu idag så har jag bara några hål i mina öronsnibbar, ett hål i näsan som jag nästan aldrig har ett smycke i och en piercing i naveln.
Ångrar jag att jag piercade mig? näää, det var rätt kul och även om det inte betyder något för mig nu idag så var det en big deal för mig på den tiden när jag gjorde det. 
 
Det konstigaste nu idag är att jag av någon orsak är sjukt nålrädd haha.



Kommentarer

haha vad söt du är ä:D tack!


Kom ihåg






Trackback