Rosa hår *fail*

Ca en gång i månaden så kör jag en hårinpackning med silverschampo blandat med balsam + kokosolja  i ca två till tre timmar för att "trasslet" på mitt huvud ska få en slags ask-grå nyans samt lite extra näring och glans. Det är en enkel rutin som aldrig går fel... typ...
 
Let me explain: jag har nu lärt mig läxan av vad som händer när man beställer jätte billigt koreanskt  silver schampo från Wish och sedan låter det sitta i under två timmar haha.
 
Jag är ganska van vid att mitt hår ibland kan få en svag nyans av lila efter att jag kör min vanliga rutin men det brukar försvinna efter att jag tvättat håret några gånger.
Men att hela håret blir helt rosa.... nä det har aldrig hänt förr.
 

Jag förstår verkligen inte hur det gick till.
Även om silver schampot var från ett annat märke så var färgen på innehållet rätt för att det skulle reducera mina gula pigment och istället ge mig en kallare ton.
Men när jag väl började tvätta ur inpackningen och jag såg hur den löddrade sig i form av rosa skum så insåg jag att något verkligen var fel.
 
Oh well ahahahaha, det gick inte som planerat men samtidigt så tycker jag att det ser lite tjusigt ut.
Däremot så kommer jag att återgå till mitt vanliga silver schampo om några dagar när jag har gett denna överraskning av rosa fluff fluff en chans till att förlora lite pigment i duschen.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback