pokemon go

 
"Det är bara ett kul spel som jag brukar testa ibland" var den exakta meningen som jag sa till min familj och mina vänner gällande Pokemon Go, sedan så drog pojkvännen till Danmark över helgen, jag fick då tråkigt och mitt spel som jag bara brukade knappa lite på "ibland" är numera mitt lilla skötebarn.
 
Inte nog med att jag släpade mig ur världens bakis-koma i söndags (efter att jag hade tillbringar hela morgonen med att spy på toaletten. TMI) för att jag behövde ta mig ut och skaffa fler Pokemon bollar, jag har dessutom gjort en vana av att med omsorg döpa mina små monster - gärna med old people names.
Och idag så vandrade jag och min kompis Therese genom hela slottskogen och drog på oss världens solbränna bara för att nå rätt kilometerantal så att våra ägg kunde kläckas haha.
 
 
Fördelar med att spela Pokemon: Jag har helt övergett mitt playstation så timmar när jag annars brukade spela Mad max hemma i lägenheten har nu ersatts av långpromenader i sökandet efter pikachu.
Jag bränner heller inte någon dödtid med att sitta med min Ipad i soffan utan varje chans jag får till att gå ut och röra på mig, den tar jag. 
 
Jag har dessutom träffat så himla många människor genom spelet och det har många gånger slutat med att man står i stora folkgrupper, pratar, snackar, byter tips mm.
En annan rolig grej är att trots att det har gått mer än ett år sedan jag flyttade till min lägenhet så är det inte förrän nu som jag faktiskt har utforskat området jag bor i.
 
Nackdelar med att spela Pokemon: Personligen så är jag väldigt försiktig av mig när jag spelar, jag har alltid koll på min omgivning och jag är inte den som är i vägen eller stör andra. Jag föredrar att hålla mig på promenadstigar, stranden eller skogen. Däremot märker man att allmänheten har fått nog.
Så trots att JAG inte har varit i vägen för någon så har det ibland hänt att folk släpper lite dumma komentarer, det tycker jag är tråkigt.
 
Igår tex så satt jag ner på en bänk, drack en take away kaffe, väntade på min kompis som var sen och när en man såg att jag hade mobilen uppe (jag hade inte ens igång spelet) så fick jag genast en spydig kommentar för att han trodde att jag spelade. Så himla onödigt.
En liknande sak hände när jag och Therese var i slottskogen. Vi stod still mitt på en ENORM äng och fångade Pokémons, det var bara vi där för det var rätt tidigt på en måndag och några kom på sina cyklar och verkligen cyklade förbi oss så nära de bara kunde och skrek "men flytta på er" med en slags "påklistrad" frustration av att vi på något sätt var i vägen.
Fanskapen hade en HEL äng att cykla på och de kan inte cykla runt oss?
Jag tycker själv att det är störande när folk bromsar på gågator, cykelvägar mm eller när de springer in i folks trädgårdar för att fynda men snälla dra inte alla över en kant.



Kommentarer

Jag har hittills fått enbart positiva kommentarer folk har sagt lycka till med att fånga pokémon, och dom har sett att jag har sett mig för i trafiken osv. :) Men fel att folk är så dömande, det finns andra appar att kolla igenom på en mobil!

Svar: Ja det känns ibland som att folk väljer att vara överdrivet negativa till något bara för att de själva inte är insatta i det.
btw, vilket level är du på? :)
elliaelisabeth.blogg.se


Kom ihåg






Trackback