Juldagen

Vaknade redan klockan fem imorse och känner mig trots julfirandet igår - förvånansvärt pigg!
 
Jag hade verkligen världens mysigaste julafton.
Det blev en kombination av traditionellt julfirande med god mat, dryck, en Alladin ask som självklart drog upp den årliga diskussionen gällande ifall det verkligen är okej eller inte att man tar från det undre lagret, samt julvärd på tv och Benjamin Syrsa.
 
Efter julklapparna däremot så kunde vi inte längre stå emot det faktum att vi är en nörd familj så då dumpade vi Sanna Nielsen i sin vackra röda klänning och började istället titta på Gremlins från 1984.
It was epic!
 
Ikväll så fortsätter julen.
Under några år nu så har det varit lite av en tradition att dagarna efter jul och påsk så brukar jag och min bästa vän Joen åka hem till mina föräldrar på middag, och samma sak gäller även i år :)
Det ska bli så trevligt och som grädden på moset så blir vi inte bara fyra personer i år utan min bästa väninna Therese samt Joens pojkvän Alex kommer dom också, så den här juldagen bjuder på fullt hus!
 
Jag är uppvuxen med "friends are the family we choose" så familjetid har alltid varit en kombination av mamma, pappa och kompisar.
 
Däremot kan jag ibland känna att Joen kanske är lite fööööööör nära mina föräldrar med tanke på att mami har en tendens till att först bjuda över Joen på middag och sedan så tar det typ tre dagar innan hon kommer på att hon även ska fråga mig haha- och då är jag liksom deras enda barn haha.
 
Och på tal om att vi står varandra nära, till våren så funderar mami, jag och Therese på att kanske åka till London tillsammans!
 
 
Årets julklappar blev förresten en succee! både de jag gav bort men också julklapparna jag fick.
 
Den julklappen som jag verkligen uppskattar är min nya laptop.
Min gamla mac dator har nämligen gått från att vara en trogen vän till en riktig energi tjuv och med tanke på att jag verkligen vill plugga distans och då behöver en dator så har jakten på en ny varit lite av en ekonomisk press.
 
Av mig så fick mamma en vit korg fylld med presenter.
Jag brukar alltid ha teman när jag ger bort julklappar, den här gången var temat "Luxury cabin resorts".
 
Till papi så köpte jag ett playstation 4 med call of duty tema där båda spelen ingick.
Och för nostalgins skull så köpte jag även nya Tomb raider spelet eftersom det är 20 års jubileum och han brukade spela det allra första från 1996 när det var helt nytt.
 
Nä... nu ska jag koka en kopp te och eftersom mina föräldrar sover, även passa på att norpa åt mig något gott och onyttigt från kylskåpet.



Kommentarer

Åh det låter som du haft en underbar jul verkligen :D.


Kom ihåg






Trackback